
Fackförbundet ST kommenterar domen mot Rebellmamman25.6.2026 12:43:00 CEST | Fackförbundet ST | Pressmeddelande
Stockholms tingsrätt har idag utdömt ett skadestånd för att Energimyndigheten kränkte den så kallade Rebellmammans grundläggande fri-och rättigheter när hon stängdes av från sitt arbete. Däremot anser tingsrätten att själva skiljandet från tjänsten ägde rum i enlighet med säkerhetsskyddslagen och inte innebar någon kränkning av hennes rättigheter.


















